Parlamento Europeo Giovani – Edizione 2023/2024

European Youth Parliament
Milano national sessions

This year as well a student delegation from the secondary school “Petrarca” took part in 2024 Milano NSC PEG/EYP: the students were Giorgia Carlovich, Gabriele Rota and Victoriia Zelyk from 3G; Anna Bilardo from 3A, Beatrice Colocci from 3B and Giada De Domenico from 3F. The event was held in Milano from 26th to 30th April 2024. The students’ speaking skills have greatly improved as well as their knowledge of European geo-politics and society. The event also aimed at enhancing those cross-cultural and soft skills that might be useful in the students’ future academic and working life.

Please enjoy the following videos which show the delegates during their speeches at the General Assembly. You can also read the resolutions in the Booklet and a short article written by one of the delegates, Giorgia Carlovich.

Anche quest’anno una delegazione di studenti del liceo Petrarca hanno partecipato alla sessione nazionale del PEG a Milano: Giorgia Carlovich, Gabriele Rota and Victoriia Zelyk della classe 3G; Anna Bilardo della classe 3A, Beatrice Colocci della classe 3B and Giada De Domenico della classe 3F. La sessione si è tenuta a Milano dal 26 al 30 aprile 2024. Gli studenti hanno approfondito il parlato in inglese e le loro conoscenze di geopolitica europea e della società. Inoltre, hanno perfezionato le loro abilità di interazione e multiculturali, che potranno aiutarli nel loro percorso accademico e lavorativo. I video seguenti illustrano l’attività di dibattito in inglese del PEG, mentre il Booklet contiene le risoluzioni finali. Infine, potrete leggere il resoconto della sessione di Giorgia Carlovich, che ha partecipato come delegata.

Final Resolutions

Parlamento Europeo Giovani